torsdag 16 augusti 2012

-Så billig i drift är jag inte!

Måste blivit någon språkförbistring, jag sa Villa Maritime
Några, ganska många, snäpp vassare än marin bryggmiljö
Han bad mig slå mig ned. 
Stolen var en mjuk kudde på bryggan. 
Bordet en gammal amerikakoffert. Ljusstaken var inte silver utan svarvat trä. Eget fabrikat från skolslöjden.
Solen höll på att gå ner över nejden och ett romantisk dunkel spred sig.
Han pratade och skrattade och var väldig charmerande.
Vi hade väldigt trevligt. Ur ytterligare en koffert halade han upp både dryck, varmrätt och efterrätt.
-Hamburgare från McDonalds kaffe och chokladmunkar från 7-11.
Det var där jag pajade allt det romantiska genom att börja gapskratta.
Kom att tänka på historien om den dalsländske bonden som satte in en bekantskapsannons. Han fick napp Första mötet med sin dam skedde på järnvägsstationen i Mellerud. När de hälsat på varandra så försökte han förtvivlat komma på något mer att säga och till slut kom de bevingade orden; -Ä ho dur i drift! (vilket på ren svenska betyder: Är hon dyr i drift)
Fotnot: ja Sjöfn är dyr i drift men stadd vid egen kassa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar