fredag 30 mars 2012

-Fore!

När man klurat ut golf-hudens funktioner så gick det inte så illa
-Huka er gubbar
nu laddar ho´ om!
Har testat en ny sport idag. Ny och ny den lär ha uppfunnits i Skottland på 1400-talet men för mig är den ny. Jag har som ni säkert vet hållit mig till den blåa delen av kartan och mestadels använt den gröna biten av kartan till att förtöja vid.
Idag fick jag för mig att göra ett extra seriöst reportage om "business i Second Life". De ställena jag kollade hade inte haft mycket aktivitet de senaste två åren men Brookes Group Island & Training Center erbjuder utbildning för företagsledare. Vad vore en företagarutbildning idag om den inte hade en golfbana? Där man kan gå en runda utan att betala greenfee.
Lie i golfbagen är inte tillåtet.
-Ar aldrig provat men hur svårt kan det vara? -Det kunde det. Första hålet var ett par 3 hål och jag behövde 5 slag till. Mycket lärorikt jag vet allt om ruff numera. Hål två gick på pappret bättre bara tre slag. Första slaget hamnade på hål 7 - otroligt mycket för långt. Nästa slag tillbaka till green, då rätt green och lyckade ställa in den gröna linjen så väl att till min stora förvåning kom bollen i hålet.
Ändrade styrka och balistik till nästa hål. Lite för mycket åt andra hållet. Påminde mest om fösning i krocket. Hann inte mer men jag kan ju fortsätta med hål fyra i morgon.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar