torsdag 15 mars 2012

Ännu en utställning..

Modernt och fräscht i lokalen
men utan 
röd tråd!
Nej jag ska inte få hybris och börja recensera konst. Det överlåter jag med varm hand åt de som kan det bättre t.ex Apmel, Kandi och Sjöfn.
Jag har fått mig förklarat att det är en speciell konst att skriva recensioner. Man får inte skriva att "skit är skit" utan det har utvecklats ett fikonspråk som t.ex. skriver recensenten; kraftfull penselföring betyder det i praktiken djäkla kladdande med färg och är alls inte så bra som man kan förledas att tro - tvärtom.
Hade hon tråkigt i duschen?
Däremot ger jag mig gärna på att tycka till om själva utställningen.
sinARTty GmbH Art Gallery ställer ut fotografier som teamet gjort själva.
Blommor, vatten och de obligatoriska kvinnobilderna. Både nakna bröst och rumpor i baddräkt tar upp stort utrymme.
Man får väl betrakta det som en samlingsutställning och sänka kraven på röd tråd. En stunds f.t.g -verksamhet är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar