onsdag 15 februari 2012

Vill ni se en stjärna..

I tornet kan man kolla i teleskop själv!
..se på Avalon 
Planetarium!
Som liten flicka var jag med mina föräldrar på Madame Tussauds och Planetariet. Jag var inte lika lång och reslig då som nu så såg jag inte så mycket. Jag vände och vred på skallen och överallt var det stora som skymde sikten. Ganska besviken 9-åring fick mutas med glass för att bli glad igen. För att "bota" det här sökte jag på "planetarium" i SL-search och fann Avalon Planetarium.
-Måste kollas in! Det tog över en timme innan jag var ute. Så intressant och spännande upplevelse.

Timglasnebulosa
Det finns två teatrar i den ena får man veta allt om månen. Den kändes lite seg, mycket visste jag redan, den andra satta man sig ner och med stjärnbilderna i bakgrunden fick man en bländande rundtur i kosmos. Den avslappnande musiken i bakgrunden till bilderna tagna med Hubble-teleskopet gör det hela till en härlig meditation.
Rymdskepp till Planetariet
Komma dragande med en sketen limo ha!
Nebulosa Rugosa eller nå´t sånt och stjärnhimlen i bakgrunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar