fredag 17 februari 2012

Sätt fart på benen i helgen!

Vid röda pilen sitter av och påknappen
Starta om
gatewayen!
Mitt internet har känts segt en vecka nu. Firefox är segt och vill inte stänga av sig. Second Life känns segt oavsett viewer. Mail trögar. Jag fick koppla upp mot modemet/routern/gatewayen varje gång jag startade datorn. Så brukar det inte vara. Köre Unix(underhållsprogram) Blev en del snabbare men snart var segheten där igen. Häromkvällen stängde jag av både datorn och gatwayen, Thompson Gateway 789-Telia Smart. På morgonen efter startade jag först upp modemet/gatewayen och sen datorn.
-Formel 1 igen! -Prova att starta om modemet först innan du börjar trolla med att byta viewer och inställningar och alla andra trix. Trots att det är väldigt bekvämt att bara gå ifrån modemet så verkar det behöva lite ompyssling ibland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar