måndag 27 februari 2012

Å då kom Steve med Lloyden!

Röda bönor i smaklig förpackning.
Sjöfn, Kynlif och jag bestämde oss för att vi skulle ordna lite modebilder. För kommande bruk visserligen till slut hittade vi en tid när vi alla tre hade kunde.
Vi tog på oss en symfoni i rött och träffades i den svenska skärgården.
Jag zoomar ut och in för att få bästa bildvinklarna. Plötsligt ser jag bara en keps och en raggig nacke i "sökaren". Tittar närmare och där står något som man bara hittar i Dalslands djupaste skogar, Sveriges svar på "Rednecks county". RL-jag åkte en gång runt på jakt efter gamla festplatser för att se om de fortfarande lever. Kom till Sikhalls festplats, Genevi festplats och sist men inte minst Kåtebols festplats. Ja den finns verkligen. Där mötte jag ortens främste charmör, Steve med Lloydens överman. Nyekiperad i fuskskinnjacka, jeans, jättekeps från Ullared. Till detta jättelika TV-glasögon, mustasch och ätandes en hamburgare.
Plötsligen står denna uppenbarelse framför oss i Second Life! Han ställer bredbent sig på typiskt rednecks/dalslands/Steve-vis och glor en lång stund innan han frågar; -Va gör ni?
Till saken hör att vi alla tre bildchattade samtidigt.
Jag utbrister; -Den figuren har jag mött i verkligheten! -Steve med Lloyden utropar Kynlif och började gapskratta och då brast det för oss alla. Vi skrattade så tårarna trillade och mascaran rann i RL.
Vi beslutade oss  för att lägga mode-projektet på is. Alla koncentration var  bortblåst.
Trots allt kom SL-Steve inte riktigt upp i samma nivå som RL-Steve från Kåtebol. RL-Steve gick dessutom bredbent som Dagobert Krikelin. Plötsligt la han av en brakare så det sjöng i kyrkklockorna bland allt folk och sa; -Där prata röva med bre käft!
Bara verkligheten kan överträffa dikten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar