fredag 25 november 2011

SL:s meste gallerist!

Tara Tagores möbler och By Darwins bilder i Fishermans Cove
Skapar inte bara ett
utan fyra gallerier!
Hittade By Darwin i Fishermans Island New England där han driver galleri. Just nu visar han egna foton och kort tillsammans med Tara Tagores möbler keramik och väggtallrikar i en utställning kallad "Furniture as Art".
-Jag vill visa andra konstnärers verk i mina gallerier samtidigt som jag lägger till en del egna verk.
Beauty and the Self Sea Glas Arc.
Fönsterkonst
Möblerna är inte i skandinavisk lätt och ljus stil utan mer  komplex stil. Tara får mycket inspiration från Alhambra i Granada.
Sea Glass galleri i Avalon Art District är lite annorlunda i karaktären. Där blandas glas och skulptur i skön förening.
Galleriet är ett försök till nyskapande och ett pågående arbete. Det kommer att bli en blandning av kläder, hushållsobjekt, möbler och konst att hänga på väggen. Artister som vill delta kan höra av sig inworld till By Darwin.
Vad ska jag tycka om detta? Inte som ni tror.
By visar även fotokonst i Avalon Art District företrädesvis damer med "lätt garderob" som jag nog egentligen skulle förväntas ogilla men det gör jag inte. Nakenheten har ett syfte och ett mål. -Vem inbillar sig att konst ska vara enkelt?
Miljöerna By valt för sina gallerier är typ Marstrand. Seglar och båtmetropoler. Skön avkoppling till seglandet en regnig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar