torsdag 3 november 2011

Det finns konst, konstigare ännu konstigare
åsså finns det Hyperformalism...

Hjälp Apmel
förklara det här!
Oj det här var två torn innan jag blinkade!
Eller är det kanske så att det här inte går att förklara? -Det kanske inte ens ska gå att förklara?
-Konstnären kanske har misslyckats om någon förklarar det här och hoppar i närmsta vattendrag med en kvarnsten om halsen. -Kanske inte värt att be Apmel föklara vill inte ha ett konstnärsliv på mitt samvete.
Hur som helst så är det "den organiska skönheten av Hyperformalism" som fått ett eget SL-museum. Saker och ting som snurrar blinkar och förändras hela tiden.
En surrealism som får salig Salvadore att häpna och förundras.
Rätt kul faktisk men man blir lite trött i skallen och fötterna efter rundvandringen på The Museum of Hyperformalism, som grundades 2006 och främjar unika genrer av metasculptural abstraktion i simulerade rymden. Den senaste utställningen  har installationer av flera talangfulla konstnärer. ( Ja ja jag erkänner fuskade lite där - rewritade från hemsidan)
Klar svindelkänsla att stå här på plexiglasgolvet.
Gå iväg och se utställningen den är sevärd även om man inte begriper ett jota men det kanske är det som är vitsen.
Hoppas inte Apmel blir arg heller..om nu inte det också är konst..att göra Apmel arg.

2 kommentarer:

  1. Haha.. konsten att göra Apmel arg behärksar han bäst själv. Vad gäller konst i SL så är det inte så att Apmel är intresserad av så särskilt mycket faktiskt och hyperformalismen intresserar honom inte ett dugg!

    SvaraRadera
  2. Och jag som trodde det var fel på mig..puh!
    -Någon annan som begriper nåt?

    SvaraRadera