fredag 18 november 2011

Spanaren på Sill Street

-Är julen i sikte?
Om bara nio dagar är det första advent. 
Finns det några spår i Second Life av julens framfart?
Som den undersökande journalist jag är så gav jag mig ut på julspaning.
Ser jag ut genom mitt RL-fönster ser det ut som västsvensk normalvinter. En grå dimma och en massa blöta höstlöv. Vi har vår snö på TV var har ni er?
Var hittar man bäst jul? -Norge och Tyskland! Två länder knökfulla av energiska och duktiga "Julianor".
Där finns vissa spår av att det ska bli jul.
Diverse olika "nöjesfältsaktiviteter" som "kasta boll så stackars rödfrusen bikiniklädd flicka hamnar i vattnet" och annat. Men det främsta spåret är ju skylten; Julmarknad i Norge 1/12 -14/12, Bara att hoppas på att den är från i år.
Teleporta till Second Norway och gå uppför backen mot kyrkan så kommer du säkert rätt.
-Go tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar