fredag 12 augusti 2011

-Kan du visa mig din kärlek till mig?

I samtal med kärleksgudinnan Freya
Alla har vi varit rörande överens de senaste veckorna efter att våldet och ondskan fått ett ansikte och de destruktiva krafterna släppts lösa, först i Oslo och nu i London, om att vi ska skapa en bättre värld genom kärlek och gemenskap.


-Men vad gör du själv?
-Hur visar du mig att du tycker om mig?
-Säger du till mig; -Åh vad strålande du ser ut idag!
-Säger du till mig; -Hej Vanadis kul att se dig! -Vill du följa mig en bit på vägen?
-Tänker du på mig före dig själv?
-Tycker du om mig när jag inte förtjänat det och behöver det som mest?
-Får du mig att skratta och dela glädjen med mig?
3000 år gammat kärleksbudskap
Det är lätt att säga vi ska börja bygga en bättre värld men hur många gör det?
-Var börjar man? Jo man börjar hos sig själv, i den lilla kretsen. Man gör en människa glad som i sin tur gör två andra människor glada som i sin tur gör ytterligare två människor glada.
Till slut har glädjen och kärleken spritt sig över hela världen. Kärlek och glädje vinner alltid över ondskan. Vi måste jämt vara vaksamma, för ondska sprids på samma sätt; en bli arg och gör två andra arga som gör ytterligare två andra arga. Då måste vi möta ilska med kärlek, genom att lyssna och samtala med varandra och med okända. Omfamna alla med gemenskap. Ingen mår bra av att sitta ensam på sin kammare och fundera.
Kärleksgudinnan Freya
genom sin Völva Vanadis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar