tisdag 5 juli 2011

Nu flyttar jag hem...

-Tio år av mitt liv ligger på en släpvagn. Lägenheten jag hyrt i sju av de åren är tom. Varenda dammkorn som jag lämnat efter mig är borta. Snart kommer någon annan att sova i "mitt sovrum", äta frukost i "mitt kök" sola på "min balkong". Säga hej till mina vänner och hyresvärdar Ole og och Preben.
Det är inte utan att det är lite "osorterat i känslolivet" just nu. Samtidigt som jag är jätteglad över att mina grejor klarat sig undan regnet är det lite ledset att bryta upp från det "gamla vanliga". Lägga mer än en tredjedel av mitt liv till handlingarna och gå mot en osäker framtid....
-Nej sluta nu Sjöfn!
-Slutet på något är samtidigt början på något nytt!
-Nytt är spännande!
-Nu får jag bli lika praktisk som Vanadis hon sa just: -Nu går jag på toa så är jag klar att åka sen!
Men först lägger vi på Bobby Bare och Detroit City - en gammal snyftare.
Sjöfn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar