söndag 10 april 2011

Uhmmmm..Beach Boys..nej jag menar Beach Party naturligvis

När jag lärt mig fem låtar konkurerade jag ut killen med tre låtar.
Det pratas om upp till 15 grader varmt och gott idag. Om det blir så skulle det vara himla mysigt att gå ner till stranden, tända en eld grilla lite och klinka på gitarrerna. Jag har ackompanjerat av mors glada tillrop "tagit över" farsans gitarr och dito lärobok. -Det gjorde jag redan i 15-årsåldern, han lyckades aldrig lära sig mer än två ackord. Själv klarar jag hela boken så när som på en låt, mina fingrar räcker helt enkelt inte till för just de ackorden.
Första beachpartyt jag var på hade just en kille med gitarr han kunde tre låtar som han spelade om och om igen men vad gjorde det. -Det var ju beachparty. En låt gjorde han riktigt bra och trots att den är urgammal så fastnade den i skallen på mig och sitter hårt fast än. Håll till godo, blundar ni kan ni väl låtsas att det är jag som spelar.

1 kommentar:

  1. Just nu har vi +17°!!
    Är bara inne och fyller på vätskeförrådet!

    SvaraRadera