onsdag 2 februari 2011

Strul strul strul och mer strul - sen kom jag på lösningen!

Jag före uppdateringen
-Nu är vårt Second Life struligare än på länge.
Vill jag kolla någons profil kommer det upp "SSL handshake failure" likadant om jag vill kolla destinationsguiden från flikarna. Söka i sökrutan och få fram destinationsguiden funkar perfekt.
Ska jag sätta på mig ett halsband försvinner håret, sätter jag tillbaka håret försvinner halsbandet.... tar jag på mig en högersko och sen en vänstersko försvinner högerskon...eller tvärtom... -Puh jag blir trött!
-Vad är det för universalsnillen som sitter och drar i trådarna på Linden Lab?
Har de en hjärna och en urinblåsa eller har de två urinblåsor? -En extra där hjärnan sitter på oss andra.
Är det ingen mer än jag som blir trött på att inte Linden Lab kan få Second Life att funka?
Wow och en massa andra internetspel funkar ju så varför i all sin dar inte Second Life?
-Är det inte prylar som försvinner så är det lag i chatten eller lag så man först tvärstoppar i gåendet sen flyger in i en vägg.
-Lös problemen nu Linden Lab! -Hur svårt kan det vara!
Nu hade jag inte varit jag om jag inte kom på lösningen själv! -Ett problem är en frågeställning som ännu inte fått något svar!
Jag efter uppdateringen
Kom ihåg när jag hade min gamla eMac och MacOS 10.4.11. Just det ".11" står för att det system 10.4.0 har uppdaterats 11 ggr. Ett rackarns lapptäcke som bara krånglade och krånglade och krånglade lite till. Då löste jag det med att ladda ner "10.4.11 combo". Ett nytt fräscht system som inte var "lappat och lagat" i det oändliga. Vips så hade jag en pigg, nåja, dator igen.
Gjorde samma sak med Second Life viewer 2.5. Precis som det gamla Macsystemet har det lappats och lagats en massa gånger minst en 5-6 stycken mer eller mindre framgångsrikt. Jag bara bytte ut den gamla mot den nya och nu går laddning av garderoben mycket snabbare och mycket mindre strul i allmänhet. Allt känns piggare och går snabbare.
PS Kolla bara så ni får rätt version - Download here betyder 2.4 och raderna under där det står Windows-Mac-Linux gömmer 2.5 beta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar