måndag 7 februari 2011

Ny i Second Life? -Fråga mig!

Ny i Second Life är inte lätt. Man vimsar runt och undrar -Vad är det här?
Så behöver du inte ha det.
Därför har jag gjort ett "notecard för newbees". Där finns adresser till gratis saker. Kläder, bilar, prylar och allt annat som finns att få gratis i Second Life. Har också lagt till länkar till min blogg "Vanadis ser på saken" och till min "nybörjarsida" knökfull i tips samt andra bloggare bl.a Tinas Universum.
Att jag valt just de siterna beror på att där finns länkar till andra bloggare och till vad man kan göra i vårt "andra liv".
Därifrån kan du klicka dig vidare blogg för blogg och hitta det just du är intresserad av.
-Håller på med en ny version av notecardet, ska lägga till lite kul ställen också.
På ren götebosska: -Ä de nå´t så fråga mej! Eller nå´n.

2 kommentarer:

  1. BRA JOBBAT Vanadis! Mycket bra - att dela med sig av sina upplevelser och erfarenheter i vårt Second Life var i alla fall en av grundtankarna...


    Min är det fortfarande! Din med ser jag!

    BRA!

    Kramix/Tina (PG)

    PS: Tack för att du nämner min lilla blogg i NoteCardet!

    SvaraRadera
  2. -Djupt rotat i vår del av världen att hjälpa till om man kan. Blir nog så med havet som granne - på sjön måste man hjälpa till enligt lag.
    Det finns mycket "matnyttigt" och "matnyttiga länkar" på din blogg för nybörjare och andra. -Där började jag läsa själv och en hel del klarnade.

    SvaraRadera