onsdag 9 februari 2011

-Lura cachedjävulen och klä dig snabbare!

Markera så här
Har exprimenterat med Second Lifes cache. Jag brukar inte dela ut tips jag inte testat själv. Nu har jag kommit på ett sätt att "komma i fillorna" mycket snabbare.
Om man tömmer cache inifrån viewern rensas allt bort i mappen "Bibliotek/användare/cache/Second Life". Det är oftast onödigt våldsamt. I cachen sparas bilder för att kunna laddas in snabbare andra och tredje gången de behövs men där sparas också dina kläder, båtar, bilar grytor jag allt vad du har i inventory.
Kläderna och prylarna sparas i "objectcache" och hur de ser ut sparas i "texturecache". I övriga cachen sparas sånt du sett på de olika simarna.
Se på bilden här bredvid. Det gulmarkerade är sånt jag kastar för där ligger oftast felen. Eftersom de bilderna är många och animerade som en film. Det som ligger i "objectcache" och "texturecache" är statiska.
Kläderna ser ju likadana ut i varje ruta, mer eller mindre i alla fall.
När du "deletat" ska det se ut så här
När jag sparat dem i cachen kommer kläderna nästan med en gång. Alla mina outfits finns där att välja bland redan från början. De slipper laddas ner från Linden Labs server varje gång du loggar in. Vilket vi alla vet kan vara ganska så segt en lördagskväll.
Det kan naturligvis bli fel på "objectcache" och "texturecache" också men vänta med att kasta dem till dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar