tisdag 8 februari 2011

-Jag föder två barn i månaden! -Gör det du med!



John ett fadderbarn på väg mot universitetet
Nej inte på det sättet. Det vore nog världsrekord eller nåt.
Jag är en av Unicefs världsföräldrar jag betalar 400 kronor varje månad för att utsatta barn ska få skolgång, mat och kläder och kunna bygga upp sitt land till en demokratisk och välmående nation.
Hjälpa till att utrota svält sjukdom och nöd känns viktigt för mig.
400 kronor debiterar jag för mitt arbete för mindre än en halvtimme. en årslön i Kenyas slum är 2800 svenska kronor. Så de pengar som knappt märks om de fattas i min plånbok betyder mer än 1,5 årslöner i Kenyas slum.
Då känns det lätt att "jobba över" en halvtimme i månaden.
Gratis kiosk hämtas här
Det finns även andra sätt att för en mycket liten peng hjälpa andra.
Vill du ha ett speciellt fadderbarn går du in på Barnfondens hemsida
Vill du hjälpa utsatta kvinnor i tredje världen tittar du in på Actionaids hemsida och blir girlfriend. -Där rök jag på en hundring till.
Är du SIM-ägare eller affärsägare i second life kan du sätta upp UNICEF-vendor som öppnar UNICEFs hemsida när någon klickar på den. Kostar inget att sätta upp och inget för den som klickar.
Vi har alla råd att hjälpa till, kan vi inte hjälpa till med pengar kan vi sprida budskapet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar