torsdag 24 februari 2011

-Åh så fint! -Stör mig inte Ulla har köpt nya skor!

Nä, så gör inte jag i verkligheten. Bort med iPaden och njuter av naturen.
-Fick just Twitter från Ulla hon har köpt nya skor.
-Men här är ju så vackert! -Njut av livet!
Hinner inte - måste svara!
"Mobilen på dygnet runt. Nya sms trillar in. Kolla mejlen – hela tiden.
– Vi måste våga koppla ner, säger forskaren Carolina Browall till Aftonbladet.
Annars blir vi sjuka av teknikstressen."
-Ligger mycket i det för egen del försöker jag stänga av mobilen och strunta i senaste eposten eller Fejsböket när jag är ledig.
Försöker göra en sak i sänder och koppla av mellan varven. Jag vill känna och uppleva världen omkring mig. Teknik har jag nog av i jobbet men där är de tekniska hjälpmedel. Det går mycket smidigare att skriva på datorn jämfört med att skriva för hand. Det är mycket enklare att stoppa ett bildkort i läsaren än att stå och slaska i mörker med en massa kemikalier. Fortare går det också.
Har visserligen handsfree med knapparna i ratten fabriksmonterat i bilen men använder det bara när jag står still. Avskyr att köra och ringa samtidigt. En gång körde jag fel för jag bommade att kolla på GPS:en och kom en timme för sent.
Teknikstress har blivit ett arbetsmiljöproblem. På vissa arbetsplatser har det till och med lett till att flera begått självmord.
Är du teknikstressad?
Testa dig själv här ...om du hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar