söndag 3 oktober 2010

Mystiskt likfynd vid Yachtclub

Välkänd seglare gjorde makabert likfynd.
Ett makabert likfynd gjordes nu på morgonen vid Clipper Bay Yachtclub av seglaren Vanadis Falconer.
-Jag hade just lagt till efter en morgonseglats, gick längs bryggorna för att titta på en dödskallemärkt motorbåt i "stora luftföroreningsklassen och ett märkligt bygge då jag såg en manskropp flyta i vattnet intill bryggan. Just när jag gjorde mig beredd för att påbörja livräddning fick jag syn på blodfläcken och insåg att mannen, som senare identifierats som Governor Linden, var bortom all hjälp.
Kriminalpolisen i Providence har just påbörjat sin undersökning och vägrar i nuläget svara på frågor.
Vanadis Falconer bar vid tillfället rosa bandet.


3 kommentarer:

  1. hihi - men jag hatade användningen av ordet "nuläget", så 80-tal! ;)

    Det gäller att vi alla tillfällen vara välklädd - och just nu ingår det rosa bandet i det begreppet, för man vet ju aldrig när de där journalisterna kan komma springande.

    SvaraRadera
  2. Oj vilken upplevelse. Får vi veta hur det går?

    :O)
    Carla

    SvaraRadera
  3. Bock: Du vet hur poliser pratar - "de skadade avfördes från platsen" osv - det är lätt att falla in i den trallen. Hum-Undrar om de kallar en skadad för "avföring"?
    Carla: Jag fortsätter plåga kriminalen i Providence efter bästa förmåga.

    SvaraRadera