torsdag 2 september 2010

Vad i självaste helvete! -Inget dagis!

In i fållan med dig kärringskrälle!

Inte för att jag behöver något men det säger en hel del om kvinnosynen och manssynen i Second Life.
Skaffa en karl, skaffa ett hem och bli på smällen, fort och ofta.
-Det är inget liv för en kvinna!
-Det är ett liv för en avelsko!
Jag är en hårt arbetande yrkeskvinna som "slagit" mig fram till den position jag har idag. Ska jag ge upp det och snällt sitta hemma passa barn och le hult mot en make som kommer hem från jobbet?
-Jag skulle förmodligen få spader och han skulle "dröja sig kvar" på jobbet så länge som möjligt.
Dels för att det antagligen inte är så kul att komma hem, dels för att jobba ihop till min förlorade inkomst.
-Det krävs två för att starta en familj och två för att "driva" den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar