fredag 17 september 2010

-Underbart att få vakna med henne!

Hur man vaknar spelar stor roll för mig. Hör inte direkt till de morgonpiggas skara, att vakna med ett glatt tjoho och börja yla "Vi gå över dagstänkta berg" klockan fem för att kunna stört upp och baka frukostfrallor. Nja det är inte min grej, hitta till köket och frukosten utan karta och kompass är bra nog.
Därför har jag införskaffat en klockradio. Som kan ställas in så den antingen brölar som en astmatisk tjur med taskorna i kläm eller att spela förvald radiokanal.
Tjurbröl går bort. Vakna två-tre minuter innan lokala nyheterna börjar och ligga kvar i sängen och lyssna på dem är mitt självklara val. Men innan nyheterna spelar de alltid en låt. I går vaknade jag till Thomas DiLevas allra gallskrikigaste gallskrik.
-Blev en vanlig sketen torsdag i går med.
-Idag har jag ett solvargsleende på läpparna trots ösregn och blåst utanför fönstret.
Jag vaknade med henne...

..en lagom glad och knasig låt.
TFIF- Thanks Freja Its Friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar