onsdag 29 september 2010

....och så det finns de som tycker kvinnokampen är en lyxvara!

Kom igen tjejer vi har mycket att göra!
Kvinnokampen ska bara föras på rätt sätt. Vi svenska kvinnor har det trots allt ganska bra jämfört med kvinnor i många andra länder.
Det senaste decenniet har kvinnokampen gällt om pojkar ska stå eller sitta när de pinkar. -Ett klart bomskott! Ibland undrar jag om det inte var jämlikhetens dödgrävare som stod för det inlägget.
-Jämlikhetsdebatten borde ha handlat om lika lön för lika arbete - där har vi 30% kvar.
-Jämlikhetsdebatten borde ha handlat om hur man ska bryta männens dominans i bolagstyrelserna, själv sitter jag i 3 bolagstyrelser i RL, där har vi 70% kvar.
Flickorna i Afghanistan har äntligen fått börja gå i skola igen. De går dit trots att flera skolor råkat ut för att flickor och lärare gasats av Talibaner.
Muslimska flickor, i enlighet med sharialagar, stenas till döds för att de blev kära i fel pojke!
Länk till ett riktigt otäckt CNN-reportage om hur en kurdisk 16-årig flicka stenas till döds. Offentlig mitt på torget som ett folknöje. Jag får antagligen på nöten med en viss rätt om jag lägger upp den i bloggen så jag nöjer mig met att länka.

Vi svenska flickor har eller inte har den jämlikhet vi förtjänar, det är bara att ta för sig enligt principen; My Pussy - my rules. Den som inte orkar tala om hur hon vill ha det får skylla sig själv.
Den som inte kan tala för sig själv kan vända sig till olika instanser och medmänniskor för att få hjälp. Vi blir inte dödsdömda och avrättade på plågsammast möjliga sätt mitt på torget.
-Kom igen tjejer! -Och killar! Nu måste vi komma överens om hur vi ska ha det tillsammans på ett vettigt sätt. Jag kräver inte millimeterrättvisa i hemmet men jag kräver att det ska fungera när jag är bortrest. Jag vill inte komma hem efter en veckas jobb utomlands eller "på annan ort" och börja städa, tvätta och diska efter en karlslok. -Den mannen sparkar jag först på taskorna sen ut! "Familjeliv är ett gemensamhetsprojekt- gör undan rutinjobb så fort som möjligt så man kan ha kul sedan.
Något mansförtryck vill jag inte veta av, det är inte jämlikhet - det är möjligen hämnd.

En karl som är modig nog att sätta på en tvättmaskin, en diskmaskin eller byta en blöja utan att vara skräckslagen för att förlora den lilla manlighet han till äventyrs har.
- Det är en riktig karl det!!

1 kommentar:

  1. Ja man kan undra varför det är 30 % kvar till lika lön 2010.Pinkandet är mej egalt, men samma lön borde vi väl ha vid det här laget?

    SvaraRadera