tisdag 21 september 2010

Det är de små små detlajerna som gör´et!

Fågelart??? -Inte är det en "Kanadensisk Strutfrut med bläs" i alla fall!
Efter väl genomförd segling strosade jag runt Yachtklubben på Clipper Bay
I shoppingpaviljongen fanns det vanliga seglingsgrejor, båtar etc
Vid en egen liten brygga ligger en radiostyrd modelsegelbåt. Längre bort ett lusthus vid vattnet, omgivet av björkar, som jag styrde kursen emot.
När jag kommit halvvägs hörde jag fågelkvitter. Kikade upp och där ett fågelhus med två fåglar som kvittrade på kapp. Inte bara statiska som bilder utan de nickade åt mig och pickade i sig fågelfrön. Ifrån vattnet hördes en Lom med sitt spöklika läte.
En så liten liten detalj som ett fågelhus gör simen mer verklig och hemtrevlig på något sätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar