onsdag 11 augusti 2010

-Wow Becky! -Du har gjort det!













En sån bra segelbåt Becky har gjort! Går som ett spjut loggade över 9 knop i 15 knops vind. Seglar väl och är lätthanterlig.
Framför dig vid masten ser du fart, kurs och vindriktining. Är texten grön är det bäst och båten går fortast. Växlar det till gult får du falla eller lova lite så ökar farten och texten blir grön. Är den röd har du skotat för hårt och är den blå har du skotat för löst.
Riktining med höger/vänster-pil skotning med upp/ner pil.
Inget krångel med en massa som ska kläs av och på. Man behöver inte "bygga om sig själv" heller.
Fem livbojar Becky! Jag har haft stenkul på sjön hela eftermiddagen.  
-Underbar terapi och avkoppling, båten gör som jag säger och tjötar inte emot. Inget strul med dykningar, flygningar eller segling med styrbordsidan först. Nej fören framåt hela tiden precis som det ska vara.

3 kommentarer:

  1. Her er en let forsinket kommentar. Beccas script er super, fordi det er nemt at bruge i nye både. Den lille BBK båd er også fin, og den er nem at sejle. RL sejlere vil dog nok foretrække Shelly Fizz eller Flying Fizz, fordi de har vindviser og telltales.

    SvaraRadera
  2. Finns gratis Vindex som ska passa till de flesta båtar. Finns på flera av de större marinorna.
    Det är härliga båtar du nämner men jag/vi har haft mindre problem, viewermässigt, med BBK.

    SvaraRadera
  3. Med jag/vi menas mig Sjöfn, kusin Vanadis och kusin Balder.

    SvaraRadera