tisdag 10 augusti 2010

-Sluta pennfäktas nu! -Ni duger inte till det!

-Sluta käbbla i spalterna allihop nu! -Ni är alldeles för upphetsade allihop för att kunna tänka klart.
Allt man säger tolkas på värsta möjliga sätt.
-Lysande krönikor skriver man inte i affekt utan när man är lugn och sansad. Alla de stora krönikörerna filar i "det oändliga" (med tidningsmått mätt) på sina inlägg.
Gruppen Swedish People tar alldeles för mycket stryk av det här bråket.En del medlemmar har stängt sina bloggar möjligen på grund av bråket och i värsta fall lämnat SL för gott. Jättetråkigt tycker jag bloggarna var välgjorda och personerna trevliga.
Både jag och Sjofn har märkt av en tråkig underlig stämning på "de svenska" dansställena. Folk har stått i smågrupper och tisslat. Är det någon som överhuvud taget pratat med oss och inte om oss är det någon "utböling". Hos Walles träffade jag en annan göteborgare annars var det tyst som i graven, ingen använder chat längre utan IM.
Jag har varit borta ett tag från SL och det är inte samma SL som innan jag gick på semester.
Grupen Swedish People håller på att bryta samman, inget konstigt alla sociala grupper med mer än åtta personer faller samman i smågrupper.
Låt den göra det, dela den i två eller flera, och låt de bitarna växa sig starka och sunda om det inte finns en annan lösning.
Nu påminner det mer om hulliganmatch mellan IFK Göteborg och något Stockholmslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar