tisdag 31 augusti 2010

Bambi på hal is!

Ett första försök till vintergarderob.
Ska försöka mig på skidåkning, lodrätt och vågrätt. Kan tänkas gå bättre i Second Life än i Real Life. Född och uppvuxen på västkustens plattaste del så är alla backar högre än Hunnebergs 154 meter över havet ganska så hissnande. Vita jular har vi haft 45 stycken sedan 1860 eller 150 år. Snösäsongen brukar inträffa vecka 7, just det veckan innan vi har sportlov och då regnar snön bort.
Har kollat in franska Chamonix, där kommer det att hända en hel del men riktigt färdigt är det inte än. Fast det är ju några månader till vintersportsäsongen börjar så det är nog okey.
Däremot har jag ännu inte hittat någon stans att rezza min Porsche, till ett snobbställe som Chamonix måste man anlända med klass.
Finns mycket kul att göra redan, alpin skidåkning, snowboard, cross country, skridsko, hockey. Man kan åka alptåg och bese sig och man kan kasta sig ut i en linbana högt, väldigt högt mellan två alptoppar och mycket mycket mer.
Tallyho! -Jag kan flyga jag kan flyga! Bryter i alla fall inga riktiga ben.
SLURL: Chamonix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar