fredag 20 augusti 2010

Åh vad jag är trött på dansställena!

Efter en tur på sjön är det gött att ta en fika och tjöta lite, men med vem?
Letar lite efter nå´t att göra i Second Life framåt natten. Dans och hångelställen finns det alltid öppna, 24 på ett dussin ungefär. Men det blir lite enahanda att bara dansa. Visst jag har träffat många jättrevliga människor där men jag har också mött människors sämsta sidor på krogar. Både i SL och RL.
I Göteborg och längs hela västkusten har vi en cafékultur utan motstycke i Sverige. När jag var alldeles färsk hamnade jag på caféet i swedish orientation med en hel drös ("drös" = "många" på Götebosska) trevliga människor och satt och tjötade ett bra tag en vanlig måndagsmorgon.
Sedan dess har både människorna och caféet försvunnit. Några trasiga stolar och ett parasoll är allt som finns kvar.
Tog och kollade i destinationsguiden, fyra caféer i Second Life, 4:a!!!! Kollade Cafékartan för Göteborg 302 stycken! -298 fler än i en hel värld! Om än virtuell så ändå.
-Jag får starta "Föreningen för cafétjötets främjande"!

5 kommentarer:

  1. Det är sant Vanadis, sånt är svårto hitta, bra såna ställen. Jag kan inte tipsa om nåt i Second life tyvärr. PJ har spökhistorier några dagar ibland det är kanske trevligt men jag har själv inte varit där så jag kan inte uttala mig.

    MEN! Just det du söker finns inWorldz. När man loggar in första gången rezzar man på simmen Desert Island på en bro. På ena sidan bron ligger Coffee Station. Det är exakt ett sånt ställe. Dit går jag alltid när jag bara vill ha nån o prata med. Det finns nästan alltid folk där, iaf kvällstid. Uramysigt! Hoppas vi ses där =)

    Sen håller vi på o bygger på min sim oxå. Serblatt har byggt ett cafee men det är inte riktikgt klart än. Saknas stolar o lite annat.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ska kolla läget när jag får bättre om tiden i RL, lite senare i höst. Vill inte bara "hafsa" in och ut.

    SvaraRadera
  3. Sommarcafét på Grenouille Inn finns fortfarande kvar. Jag sitter gärna där och "tjötar" en stund. Om vi börjar kanske fler hänger på!

    SvaraRadera
  4. Jaa gör det! Det är ett toppenställe! öppet 24/7 o alltid folk där kvällar o nätter om man är nattuggla. Garanterat ingen dans o inget hångel! :P

    SvaraRadera
  5. jag är så enig med dig..bara kunna sitta avslappnat och prata....är vi inne, Loungelion eller jag, så är du välkommen över till nån av våra platser i Norge...på Sund, Heim eller på Scandinavia/Loo

    SvaraRadera