onsdag 30 juni 2010

Kommer Second Life att lagga ihjäl sig?


Gillar Second Life, man träffar massor av trevliga "människor" och får se fantastiska platser men tekniken är under all kritik.
Fick logga in fyra gånger i morse innan jag kunde göra något alls. Sen försökte jag ta ett snapshot för att illustrera den här artikeln. Då kraschade viewern!
Var på väg att göra en grej om 7-års jubileumet. Hum! Linden Lab kommer att gå mot ett av sina största fiaskon någonsin. Trots att det bara var 20 pers utspridda över hela området så gick det knappt att gå, i alla fall inte dit jag hade tänkt mig. Hur det ska bli när området blir knökfullt vågar jag inte tänka på.
-Vad sitter hon med för ångdator tänker ni nog nu. -Inte alls, 24mb i linan, 2,4 ghz intel duocoreprocessor 1GB minne 512 mb L2 cacheminne. Vilket normalt betyder att jag kan ha Photoshop/GIMP, InDesign, Mail och Firefox igång samtidigt med iTunes utan några större problem. Eller spela vilka spel som helst men då bör jag stänga ner andra program.
-Segla i luften och genom öar, på tvären eller braka rakt in i folk för att man får lagg när man går. Det var möjligen acceptabelt på mitten av 1990-talet. Fick en massa skivor med någon Mac-tidning med en massa Demos. Där fanns det en hel del som nog aldrig blev mer än Denos för de funkade ungefär så här illa. Men 2010? -Nej, nej och åter nej.
-Tekniken är en större fiende till Second Life än något annat. Det spelar ingen roll vem som köper in sig eller är CEO fungerar inte tekniken kan de inte leva upp till sina visioner om företagskonferenser och annat utan skrämmer bort ev kunder istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar