måndag 28 juni 2010

Åh vilken dans..


Trodde inte jag skulle hinna till den underbara Midsommarfesten men det blev kallt och myggigt i RL så jag kunde komma in en stund till midnatt.
Tur var det för Tina PetGirl Bergman, Annabella Lundquist och Vampi Twine har gjort en fantastisk dansbana. Den har allt som jag minns det. Brännvin bakom dasset, glada människor som dansar till go musik och två som står i var sitt hörn och surar. Har aldrig förstått varför de som ska sura går på fest. Är väl hårt uppfostrad förstås. Morsan predikade alltid att på fest tar man på sig festhumöret, det är oförskämt mot värdfolket och det andra gästerna att visa dåligt humör.  
Har ett härligt minne från Sikhalls festplats. Vi var ungefär 18-19 år. Jag och en tjej till hade fått låna en 32 fotare och seglade upp till båtklubbens brygga en fredageftermiddag. När vi kom fram var det tomt i båtklubbens stuga men vi hörde go musik en bit bort och gick dit. Där var det full dans på utedansbanan. Jag blev uppbjuden av en förhållandevis nykter och prydlig bonnpojk som faktiskt dansade riktigt bra (?). I andra tryckaren öppnade han tyvärr munnen och sa; -Har du inga tissegrimma på dig? -Va sa du sa jag förvånat, "tissegrimma" låg utanför mitt ordförråd. -Ja har du ingen sån där BH di kallart förklarade han.
-Det hade jag inte då heller, tycker BH är ett djävulens eller de mulliga mansgrisarnas påfund och ett obehagligt plagg.
-För den som vill minnas har jag lite typisk dansbanemusik här:

Åke Grönberg - Den gamla dansbanan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar